سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

بدن ما باید حدود 45 تا 60 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق مصرف منابع حاوی کربوهیدرات تأمین کند که هر کدام عملکرد متفاوتی در بدن دارند.

مفید ترین و بهترین انواع کربوهیدراتها آنهایی هستند که ترکیب پیچیده ای دارند و حاوی قندهای دیررهش هستند. این نوع قندها دیرتر وارد جریان خون می شوند و به آرامی در اختیار بدن قرار می گیرند،در نتیجه با افزایش گلوکز خون، باعث تحریک لوزالمعده برای ترشح انسولین نمی شود.

این در حالی است که کربوهیدرات های تصفیه شده مانند: شکر، قند، شیرینی ها، شکلات ها، بیسکویت ها و کیک ها باعث افزایش سریع و ناگهانی قند خون می شوند و افزایش سریع قند، باعث ترشح حجم بیشتری از انسولین خواهد شد، بنابراین ممکن است افرادی که کربوهیدرات های تصفیه شده می خورند در مدت زمان کوتاهی حس شادابی داشته باشند اما به محض شروع ترشح انسولین و روانه شدن قند به سلول هایشان با حس خستگی، خمودگی و از دست رفتن تمرکز مواجه می شوند.

این افراد تمرکز و توان یادگیری کافی در مقاطع زمانی مختلفی که حجم بالایی از قند و شکر مصرف می کنند ندارد.

افرادی که می خواهند عملکرد مغزی بهتری داشته باشند، باید به جای مصرف قند و شکر و خوراکی های حاوی آنها، از کربوهیدراتهای پیچیده مانند قند موجود در میوه ها، خرما، عسل یا توت و کشمش استفاده کنند.

                       مغز


[ پنج شنبه 93/3/29 ] [ 9:50 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 90
کل بازدیدها: 213454