سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

پتاسیم یک ماده آلی است که باعث بهبود عملکرد کلیه ها، غدد فوق کلیوی- قلب- سلولهای عصبی و عضلانی و نیز باعث حفظ تعادل آبی و اسیدی بدن می شود.بدن بزرگسالان به طور متوسط به 4700 میلیگرم پتاسیم در روز نیاز دارد. مصرف پتاسیم سبب کاهش عصبانیت و در نتیجه افزایش شادابی و تحرک در فرد می شود. مواد غذایی غنی از پتاسیم خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماریهای قلبی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

علائم کمبود پتاسیم در بدن:

سرعت انتقال فکر رو به کندی می رود- قدرت تصمیم گیری ضعیف و نا توان می شود- حافظه برای محفوظات گذشته به خوبی کار نمی کند- خستگی فکری و جسمی خیلی زود بر انسان مسلط می شود و قدرت مقاومت کم می شود، در مقابل سرما حساس می شوند ( بیشتر اوقات دست و پا سرد است) - کف پاها حساس شده و میخچه یا زگیل در می آورد -یبوست و خشکی مزاج و حالت تهوع به همراه دارد- زخمها دیر التیام پیدا می کند و گهگاه در بدن ورم هایی پیدا می شود- دندانها زود فاسد می شود- پوست پر از لک و پیس و خال می شود و گوشه چشم یا لب بی اختیار می زند و نامنظمی ضربان قلب را به همراه دارد.

معادن پتاسیم خوراکی:

پتاسیم در: انجیر- بادام- سیب زمینی- کاهو- گردو- جعفری- کلم- اسفناج- آرد سویا- لوبیا سفید- عدس- موز- رب گوجه فرنگی- برگ چغندر- ماست- آلو- آب هویج- ماهی- کدو حلوایی- شیر- آب پرتقال- زیتون- فندق- نخود- طالبی- جو و گندم یافت می شود.

البته باید توجه داشت که پتاسیم زیاد برای افراد سالمند و کسانی که به اختلالات کلیه دچار هستند زیاد مفید نیست.


[ پنج شنبه 92/12/29 ] [ 12:27 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 213314