سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

همه مادران باردار این جمله را شنیده اند که"حالا دیگه شما دو نفر شدید باید دو برابر غذا بخوری حداقل بخاطر بچه این کار رو انجام بده " اما بهتر است بدانید که تغذیه صحیح  دوران بارداری در سلامت مادر و نوزاد تا سالها پس از تولد تأثیر دارد و غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود نیاز های تغذیه ای مادر و همچنین رشد جنین را تأمین میکند.

درطول بارداری چه بخورید؟

نیاز مادر در طول بارداری به انواع ویتامینها بیشتر می شود و مصرف ویتامینها در طول بارداری ضروری است. حبوبات منبع خوبی از فیبر است که خوردن آنها به خانمهای باردار توصیه می شود. سبزیجات و میوه ها و غلات غنی شده از جمله منابع سرشار از اسید فولیک است. کلسیم که معمولا" در لبنیات به وفور یافت می شود. آهن که در گوشت بدون چربی- گوشت پرندگان- ماهی- تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز است. مصرف هویج -سیب زمینی - آلو - دل و جگر که منبع ویتامین A است. باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد ویتامین A خطر آسیب جنینی به همراه دارد. خوردن سیر که از مسمومیت حاملگی جلوگیری می کند و وزن جنین را در رحم افزایش می دهد. خارشهای ماههای آخر حاملگی هم در اثر کمبود مس است گردو - کاهو و کاسنی بخورید که منبع خوب مس هستند.

در طول بارداری چه نخورید؟

غذاهایی که خوردنشان در طول بارداری مضر است شامل: هات داگ- سس مایونز- سوسیس- کالباس- تن ماهی و انواع کنسرو- الکل و مقدار زیاد کافیین و گوشتهایی که خوب پخته نشده می باشند. مادران باردار همچنین در طول بارداری زعفران- آبغوره- دارچین- سیاهدانه و زیره به مقدار زیاد استفاده نکنند زیرا باعث انقباضات رحم و سقط جنین می شود.

 

        

           بچهباردار


[ دوشنبه 93/1/4 ] [ 7:47 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 212160