سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

طبع خرما گرم و تر است، تولید کننده خون است. خرما دارای فیبر ،  ویتامینهای  A ، B، C، E ، تیامین ، فسفر، آهن ، پروتئین ، کلسیم ، چربی ، کربوهیدرات ، تنین و منیزیم است. از خرما برای درمان التهاب  گلو، امراض عفونی، قوه بینایی و شنوایی، سرما خوردگی،  تب ، دل درد ، معالجه زکام  ، ناراحتی های کبدی و احشایی و مسمومیت استفاده می شود.

خوردن خرمابرای امراض سرد و بلغمی، بیماریهای ریوی و مفصلی مفید است. خیساندن آن در شیر تازه همراه با دارچین در تقویت نیروی جنسی مفید است، خوردن مداوم آن با مغز بادام فوق العاده چاق کننده بدن است، مقوی کلیه و ملین می باشد. به خانمهایی که خونریزی فاعدگی زیاد دارند مصرف خرما در ایام عادت ماهانه توصیه می شود، چون باعث انقباض و جمع شدن رحم و خونریزی کمتر می شود، برای خواب راحت قبل از خواب یک عدد خرما را با یک لیوان شیر گرم میل کنید. در گرم مزاجان خوردن زیادش باعث سردرد میشود ، خوردن زیاد خرما باعث آسیب به کبد، طحال و افزایش فشار خون و جوش دهان و پوسیدگی دندان می شود.

در دنیا بیش از 3000 نوع خرما وجود دارد که  خوشبختانه در کشور ما انواع زیادی خرما در بم، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آبادان، خرمشهر، هرمزگان و جهرم کشت می شود.  کبکاب (زرد طلایی) ، مضافتی ، دیری، شکری، هلیله، سنگ شکن، دستاری، بار شاهی و نیک دیمی از انواع خرما در ایران هستند. شیرینی ها و دسرهایی هم با خرما تهیه می شود ، شیره خرما هم همان خواص خرما را دارد که می توان با ارده و گردو معجونی بسیار مقوی برای صبحانه و یا با فرنی، دسر دلچسبی برای یک عصرانه باشد.

                        خرما


[ پنج شنبه 93/1/7 ] [ 6:11 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 212141