سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

سیر دارای ویتامین B و C است. سیر در درمان بیماری های عفونی، دستگاه گوارش، عادت ماهانه زنان، گواتر، انعقاد خون، رماتیسم، کرم معده و فراموشی مؤثر است. خوردن سیر در دوران حاملگی از مسمومیت حاملگی جلوگیری می کند و وزن کودک را در رحم افزایش می دهد. سیر کلسترول خون را کاهش می دهد، جریان خون را بهبود می بخشد و به ناتوانی جنسی مردان کمک می کند. سیر از سرطان  و  لخته شدن خون جلوگیری می کند و برای پوکی استخوان مفید است. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خواص ضد قارچ و ضد باکتری دارد. سیر در تسریع هضم غذا مؤثر است. سیر تقویت کننده حافظه ، مو و عضلات قلب است. البته باید در نظر داشت که سیر را باید به مقدار کم استفاده کرد، از این بد بوی پر خاصیت دوری نکنید.

                        سیر


[ پنج شنبه 92/12/29 ] [ 12:40 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

پتاسیم یک ماده آلی است که باعث بهبود عملکرد کلیه ها، غدد فوق کلیوی- قلب- سلولهای عصبی و عضلانی و نیز باعث حفظ تعادل آبی و اسیدی بدن می شود.بدن بزرگسالان به طور متوسط به 4700 میلیگرم پتاسیم در روز نیاز دارد. مصرف پتاسیم سبب کاهش عصبانیت و در نتیجه افزایش شادابی و تحرک در فرد می شود. مواد غذایی غنی از پتاسیم خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماریهای قلبی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

علائم کمبود پتاسیم در بدن:

سرعت انتقال فکر رو به کندی می رود- قدرت تصمیم گیری ضعیف و نا توان می شود- حافظه برای محفوظات گذشته به خوبی کار نمی کند- خستگی فکری و جسمی خیلی زود بر انسان مسلط می شود و قدرت مقاومت کم می شود، در مقابل سرما حساس می شوند ( بیشتر اوقات دست و پا سرد است) - کف پاها حساس شده و میخچه یا زگیل در می آورد -یبوست و خشکی مزاج و حالت تهوع به همراه دارد- زخمها دیر التیام پیدا می کند و گهگاه در بدن ورم هایی پیدا می شود- دندانها زود فاسد می شود- پوست پر از لک و پیس و خال می شود و گوشه چشم یا لب بی اختیار می زند و نامنظمی ضربان قلب را به همراه دارد.

معادن پتاسیم خوراکی:

پتاسیم در: انجیر- بادام- سیب زمینی- کاهو- گردو- جعفری- کلم- اسفناج- آرد سویا- لوبیا سفید- عدس- موز- رب گوجه فرنگی- برگ چغندر- ماست- آلو- آب هویج- ماهی- کدو حلوایی- شیر- آب پرتقال- زیتون- فندق- نخود- طالبی- جو و گندم یافت می شود.

البته باید توجه داشت که پتاسیم زیاد برای افراد سالمند و کسانی که به اختلالات کلیه دچار هستند زیاد مفید نیست.


[ پنج شنبه 92/12/29 ] [ 12:27 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کاتب سرنوشت برای هر کسی چیزی نوشت!

نوبت که به ما رسید،

قلم افتاد و دیگر هیچ ننوشت

خط تیره گذاشت و گفت تو باش اسیر سرنوشت...


[ سه شنبه 92/12/27 ] [ 5:49 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

بهار خرامان خرامان در راه است و آهسته آهسته دامان پر گلش را همه جا پهن کرده، روزها را نو می کند و طبیعت را زنده و دلها را صفایی دیگرمی بخشد. اما ! اما تا تو نیایی برای من روزها نو نمی شوند و همچنان کهنه می مانند، کهنه تر از دیروز. تا تو نظر نیفکنی بهار رنگ واقعیش را نشانم نمی دهد، گلها رایحه دل انگیز برایم ندارند، دلم صفا نمی گیرد. میشود این بهار موعد آمدنت باشد؟ می شود بعد از سالها چشم انتظاری زمان تحویل سال با شنیدن صدای دلربای تو که می گویی اناالمهدی بغضم بشکند؟ می شود دلیل بغض تحویل سالم تو باشی؟ بیا دیگر بسم است چشم انتظاری، دل پر دردی دارم حداقل بیا و درمان دردش باش. این روزها هر که از نوروز و نو شدن می گویید بی اختیار زمزمه می کنم

روزها نو نشده کهنه تر از دیروز است

گر کند یوسف زهرا نظری، نوروز است

ای خدا کاش شود سال نوأم عید فرج

که نگاهم به در و منتظر آن روز است

آقای مهربانیها، بیا که دلم برای دیدنت پرپر میزند، بیا که  به جای تبریک آمدن سال نو آمدن تو را بهم تبریک بگوییم. بیا که تحویل سال دوست دارم بجای اللهم عجل لولیک الفرج بگویم و بشنوم شکرلله لولیک الفرج ، شکرلله لولیک الفرج.... 

                      صاحب الزمان



[ چهارشنبه 92/12/21 ] [ 8:34 صبح ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

عرق بهارنارنج به اندازه داروی دیازپام در کاهش اضطراب مفید و مؤثر است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته عرق بهارنارنج در کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی تأثیر زیادی دارد. بهارنارنج آرامش بخش و ضد هیجانات دستگاه عصبی است؛ سردرد های عصبی و میگرنی را کاهش میدهد و تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می برد. عرق بهارنارنج دارای طبیعت گرم و مقوی جسم و روح است. عرق بهارنارنج اشتها آوری قوی است و برای رفع ضعف اعصاب مفید و نشاط آور است و در تسکین ناراحتی های سینه و تپش قلب مؤثر است. عرق بهارنارنج برای معطر کردن شربت ها استفاده می شود، اعصاب را تقویت و بی خوابی را درمان می کند.

                      


[ شنبه 92/12/17 ] [ 11:19 صبح ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

پادشاهی در یک شب سرد زمستانی در کاخ به یکی از نگهبانان خود برخورد ،گفت سردت نیست؟نگهبان گفت عادت دارم. شاه گفت می گویم برایت لباس گرم بیاورند!شاه فراموش کرد،صبح جنازه ی نگهبان را پیدا کردند.او روی دیوار قصر نوشته بود ،من سالها به سرما عادت داشتم وعده ی لباس گرمت مرا از پای درآورد.


[ پنج شنبه 92/12/15 ] [ 10:48 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

نقل می کنند امام خمینی -رضوان الله علیه- دنبال این بود که خدمت شیخ نخودکی - رضوان الله علیه- برسند و از ایشان علم کیمیا یاد بگیرند. وقتی خدمت ایشان می رسند نخودکی- رضوان الله علیه- به ایشان که یک طلبه ی جوان بود، می گوید معلوم نیست علم کیمیا به درد شما بخورد و فایده ای برایتان داشته باشد؛ ولی من چیزی به شما یاد می دهم که برایتان فایده دارد. بعد بیانی دارند که به دو شکل نقل شده است، یکی اینکه ایشان فرمودند بعد از نماز واجب سه بار قل هو الله احد بخوانید و سه صلوات بفرستید و سپس آیات 2 و 3 سوره طلاق ((و من یتق الله یجعل الله له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدرا )) را بخوانید. نقل دیگر اینکه ایشان فرمودند: مثلا" آیة الکرسی یا تسبیحات فاطمه زهرا - سلام الله علیها - را بخوانید و سه بار قل هو الله احد و سه صلوات و سپس این آیات . می گویند که امام - رضوان الله علیه - فرموده بودند بعد از آن روزی که نخودکی - رضوان الله علیه - این را به من گفت، این ذکر را ترک نکردم و در طول زندگیم هم هیچ وقت مشکل پیدا نکردم، یعنی با خواندن این آیات به این شکل و این ترتیب، روزی ام همیشه فراهم بود. بالاخره این آیات حقایقی هستند و برای این آیات آثاری ذکر شده است و التزام به این ها آثاری دارد. انشاء الله آثار و برکاتش روزی همه ی شما عزیزان شود.


[ سه شنبه 92/12/13 ] [ 9:58 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

از امام صادق (ع) نقل شده که ایشان فرموده اند:یاد مرگ، شهوت های غیر مشروع و حرام را در وجود آدمی نابود می سازد و ریشه ی غفلت و نا آگاهی را قطع می نماید، دل را به وعده ی الهی تقویت می نماید، طبیعت آدمی را نرمی و رقت می بخشد، خواهش های بزرگ نفسانی را در هم می شکند، آتش حرص و طمع امور دنیوی را فرو می نشاند و دنیا را در نظر انسان کوچک و نا چیز می کند.

همچنین از پیامبر (ص) روایت شده است که فرموده اند: ویران کننده ی لذتها را فراوان یاد نمایید. عرض نمودند ای پیامبر آن چیست؟ پیامبر (ص) فرمودند آن مرگ است! هیچ بنده ای آن را یاد نمی کند مگر اینکه اگر در فراخی ، آسایش و رفاه است دنیا برای او تنگ و اگر در شدت ، سختی  و مصیبت است دنیا برای او فراخ می شود.

و نیز فرمودند: مرگ را زیاد یاد کنید زیرا یاد آن گناهان را نابود می کند و موجب زهد و پارسایی در دنیا می گردد. پس اگر هنگام ثروتمندی آن را یاد کنید، ویران کننده ی ثروت است و اگر هنگام فقر از آن یاد نمایید شما را به زندگی امیدوار می نماید.


[ دوشنبه 92/12/12 ] [ 10:4 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

1. بخور اکالیپتوس- 2. بخور بابونه- 3. بخور مورد - 4.بخور برگ آلوئه ورا

طرز استفاده: مقدار دو قاشق غذا خوری از هر کدام از گیاهان که در دسترس داشتید را در یک لیتر آب ریخته به جوش که آمد حوله ای روی سر انداخته و بمدت ده الی پانزده دقیقه بخور دهید.

5.مصرف  دمکرده ی برگ مورد ( یک گرم از برگ مورد را در یک لیوان آب جوش ریخته بمدت 20 دقیقه دم کرده پس از صاف کردن میل کنید.)

6.مصرف روزانه مخلوطی از یک قاشق غذا خوری عسل و یک چهارم قاشق مربا خوری پودر دارچین به مدت سه روز نیز میتواند در درمان سینوزیت موثر باشد.

7. خوردن آناناس هم برای درمان سینوزیت توصیه شده است.


[ شنبه 92/12/10 ] [ 10:25 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

خدایا! ذهنم پریشان است

قلبم بیقرار است

افکارم شوریده اند و درمانده ام

پس رشته ی زندگیم را به دستهای امن تو میسپارم

آنگاه طوفان میخوابد و آرامش حکمفرما می شود.


[ جمعه 92/12/9 ] [ 10:50 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 211752