سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

پیاز دارای ویتامین C و B ، فسفر، ید، املاح معدنی است و اشتها آور است. پیاز در درمان بیخوابی، سکته قلبی، لخته شدن خون، فراموشی، ورم گلو، گریپ، قاعدگی زنان، رماتیسم، سرماخوردگی، تنگی نفس، امراض کلیوی و برنشیت مؤثر است. اگر ورقه های نازک پیاز در شیر پخته و مصرف شود، برای درمان دردهای حاصل از قولنج های روده و ناراحتی های شکم مفید است. پیاز پخته ادرار آور است و مصرف آن به هر شکل که باشد، برای رفع ناراحتی های روحی مفید است.

برگ های سبز پیازچه که بیشتر هنگام بهار یافت می شود دارای مقدار زیادی ویتامین C است، پیاز تقریبأ تمام خواص سیر در معالجه فشارخون، بیماری قند و درمان بیماری کرمک را دارد. پیاز پخته باعث لینت یا نرمی مزاج می شود و استفاده از پیازی که با چربی پخته شده باشد، برای دفع اخلاط چسبنده از سینه مفید است. مصرف پیاز پخته با چربی برای رفع یبوست و نفخ روده ها مفید است. برای این منظور پیاز را با بخار پخته و در هنگام پختن به آن کره اضافه شود و سپس مصرف کنند.

تخم پیاز طبیعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن برای تحریک نیروی جنسی مؤثر است و قرار دادن پیاز پخته گرم در محل سوختگی و یا قرار دادن آن در محل بواسیر اثر مؤثری دارد، زیرا خون را به طرف پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ های بواسیری می کاهد.

برای برطرف کردن بوی پیاز بعد از مصرف آن می توان، یک عدد گردو یا مقداری نان سوخته خورد یا چند عدد باقلا را جوید و مدتی در دهان نگه داشت.

   پیاز  پیاز


[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 8:17 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 90
کل بازدیدها: 213449