سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

راههای متعددی وجود دارد که می تواند علائم آلرژی را کم کرد.

درمان طبی

آنتی هیستامین های خوراکی: باعث رفع عطسه، خارش و آبریزش چشم و بینی میشوند مانند لوراتادین و سیتریزین. بعضی آنتی هیستامین های قدیمی تر مانند دیفن هیدرامین و کلرفنیرآمین هم مؤثر هستند اما باعث خواب آلودگی می شوند.

ضداحتقان ها ( دکونژستان ): دکونژستان های خوراکی مانند سودوافدرین می توانند موقتأ احتقان بینی را رفع کنند. بعضی از آنها به شکل اسپری یا قطره بینی هم ساخته شده اند. البته اسپری بینی دکونژستان را نباید بیش از یک هفته استفاده کرد وگرنه بعد از توقف مصرف آن، احتقان شدیدتر خواهد شد. علاوه بر قطره های بینی، قطره های چشمی هم وجود دارند که به طور موقت علائمی مانند خارش و قرمزی چشم را برطرف می کنند.

شستشوی سینوسها: شستن راههای هوایی بینی با محلول آب نمک استریل، راهی سریع، ارزان و مؤثر برای رفع احتقان بینی است. این روش هم در طب شرقی و هم در طب غربی مورد قبول است. این شستشو باعث می شود محرک ها و مواد حساسیت زا از بینی خارج شوند.

درمان طبیعی

بخار ساز های خنک: زمانی که رطوبت داخل خانه کم است استفاده از دستگاههای بخار ساز باعث می شود مواد حساسیت زا از هوا خارج شوند. قطره های آب به مواد آلرژن می چسبند و این ذرات سنگین می شوند و روی زمین می افتند بنابراین دیگر استنشاق نمی شوند.

بخور: استنشاق بخار برخی اسانس های گیاهی برای رفع احتقان مؤثر است. کمی آب را جوش بیاورید زیر آن را خاموش کنید و چند قطره اکالیپتوس، رزماری و عصاره درخت چای در آب بریزید. حوله ای روی صورت و ظرف قرار دهید و بخار ظرف را استنشاق کنید. 5 تا 10 دقیقه کافی است. این کار را 3 بار در هفته انجام دهید.

عسل: پایه علمی چندان محکمی در زمینه مفید بودن عسل برای حساسیت وجود ندارد اما در برخی گزارش ها فوایدش ذکر شده است. اگر زنبور ها شیره گلهای منطقه زندگی شما را بخورند و عسل بسازند، این عسل مانند یک واکسن سبک علیه حساسیت عمل می کند.

برگ گزنه: گزنه جزء گیاهان دارویی است که در محصولات ضد حساسیت از آن استفاده می شود. آن را به صورت دمکرده می توان مصرف کرد.

رژیم غذایی: نوشیدن آب زیاد، مصرف سبزی ها با برگ تیره، مصرف سیر و پیاز، محدود کردن مصرف کافئین، لبنیات ، فلفل، الکل، موز، شکلات، کره بادام زمینی و همچنین سیگار که می تواند علائم حساسیت را به شدت بدتر کند. ماده موجود در پوست پیاز و سیر نیز یک آنتی هیستامین طبیعی است. 

هومیوپاتی و طب سوزنی: این درمان ها نیز گاهی در رفع علائم حساسیت مؤثر است.

                       الرژی


[ شنبه 93/3/31 ] [ 3:34 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 212660