سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

زیتون یکی از میوه هایی است که خداوند به آن قسم یاد کرده... والتین و الزیتون. برگ سبز زیتون از قدیم نشانه صلح و آرامش بوده است. طبع زیتون گرم و خشک است ، زیتون انرژی زا و دارای 90 نوع ویتامین و مواد معدنی شامل ویتامین E ، گوگرد ، کلر، منیزیم، فسفر، آهن، پروتئین، سدیم، کلسیم، مس و ید می باشد، همچنین از قدیم معتقد بودند 90 نوع بیماری را درمان می کند.

بهترین نوع آن زیتون سبز رسیده است که در آب نمک پرورده شده و همراه غذا میل می شود، که در این صورت تقویت کننده معده است. زیتون اشتها را زیاد می کند و ملین و مقوی کبد است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. برای پیشگیری و درمان آسم و آرتروز مناسب است ، کلسترول خون را پایین می آورد. ویتامین E در زیتون باعث کاهش ورم مفاصل می شود. عصاره زیتون برای چین و چروک پوست مناسب است از این رو در ساخت صابون و شامپو و لوازم آرایشی کاربرد دارد، بخور زیتون سیاه با هسته جهت پوست مفید است. جویدن برگ آن برای آفت دهان اثری فوق العاده دارد. غیر از مصرف خود زیتون مصرف روغن آن هم توصیه شده ، روغن زیتون مسهل و مقوی است، چرب کردن موها با روغن زیتون سبب نرمی و لطافت مو و باعث تقویت آن می شود. چرب کردن بدن با روغن زیتون جهت التیام درد مفاصل و درد کمر مفید است.

زیاد خوردن آن در گرم مزاجان توصیه نمی شود، زیتون مضر ریه بوده که برای جلوگیری از ضرر آن باید با عسل مصرف شود. درخت زیتون تاب سرما را ندارد و فقط در مناطق معتدل ،خوب به عمل می آید در ایران در منجیل، رودبار و گرگان و... کشت می شود و در اردیبهشت و خرداد شکوفه هایش شکفته می شود و در شهریور شکوفه آن به بار می نشیند.دو نوع سیاه و سبز آن در انواع سالادها و در کنار بیشتر خوراکی ها سرو می شود و لذیذ ترین نوع آن زیتون پرورده با گردو و رب انار است.

                        زیتون


[ پنج شنبه 93/1/7 ] [ 7:18 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 90
کل بازدیدها: 213459