سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

حرفهای ما هنوز ناتمام....

تا نگاه می کنی وقت رفتن است

باز هم همان حکایت همیشگی!

پیش از آنکه باخبر شوی لحظه ی عظیمت تو ناگزیر می شود

آی ... ناگهان چقدر زود دیر می شود.


[ جمعه 92/12/9 ] [ 10:42 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

از هستی خویشتن رها باید شد

از دیو خوری خود جدا باید شد

آن کس که به شیطان درون سرگرم است

کی راهی راه انبیاء خواهد شد؟


[ جمعه 92/12/9 ] [ 10:40 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

خدا آن احساس زیبایی است، که در تاریکی صحرا

زمانیکه هراس مرگ میدزدد سکوتت را

یکی مثل نسیم سرد می گوید

کنارت هستم ای تنها و دل آرام می گیرد.


[ جمعه 92/12/9 ] [ 10:38 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

استئوپوروزیس یا پوکی استخوان بیماری خاموش قرن ماست.پوکی استخوان یعنی لاغری استخوان به علت از میان رفتن کلسیمی که باعث نیرومندی استخوان میگردد. این اختلال عامل 1/3 میلیون شکستگی است، که سالیانه برای زنان مسن رخ میدهد. گاهی اوقات فقط یک حرکت شدید ناگهانی یا سرفه پرزور باعث شکستگی یک یا چند استخوان دنده می شود.وقتی استخوان ستون فقرات ترک می خورد مهره های مربوطه بهم میریزند و شخص مقداری از قد خود را از دست می دهد و قوز در می آورد. اگر چه استخوانهای ترد هم در نزد زنان و هم در نزد مردان مشاهده می شود ولی بخاطر یائسگی مشکل شدید و متداول تری در نزد زنان است ،زیرا روند ذخیره سازی کلسیم در استخوان و ذخیره سازی آن در استخوان بستگی خیلی زیادی  به عمل و موجودیت هورمونهای زنانه دارد. ولی عوامل غیر هورمونی نیز نقش عمده ای به عهده دارند مانند نژاد- ساختار جسمانی موروثی- سیگار کشیدن مفرط- کمبود کلسیم قبل از یائسگی و مصرف الکل و تغذیه بد از عوامل بوجود آمدن پوکی استخوان است. کلید پیشگیری از پوکی استخوان عبارتست از: ذخیره سازی کلسیم کافی در استخوانها بوسیله خوردن غذای مناسب و پرداختن به ورزش مرتب مثل پیاده روی و راه رفتن سریع حداقل سه تا چهار بار در هفته. به منظور اطمینان از ساختار استخوانی محکم هر زنی باید از آغاز جوانی روزانه حداقل 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کند و تا رسیدن به مرحله یائسگی آن را به 1500 میلی گرم افزایش دهد.فراورده های لبنی و گوشت غنی ترین منابع تأمین کلسیم هستند. پوکی استخوان از شروع تا مرحله شکستگی عملی طول می کشد و هر زنی قبل از پیدایش یائسگی باید به این اقدامات مبادرت کند: استفاده از مقدار زیادی کلسیم در غذا، تمرین فراوان حمل وزن و جایگزینی استروژن در یائسگی. به محض آشکار شدن پوکی استخوان باید از اتیدرونات ( دیدرونل ) استفاده کرد. پوکی استخوان اگر چه قابل پیشگیری است اما باید آن را جدی گرفت.


[ چهارشنبه 92/12/7 ] [ 12:15 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

خروج ترشحات مزمن به رنگ زرد یا سبز از بینی ، تورم پای یک چشم یا هر دو چشم، حساسیت صورت، سردردی که با فشردن نقاط معینی از صورت شدت می یابد، گرفتگی بینی، تنفس بد و بدبو، درد دندانهای فوقانی، تب خفیفی که می آید و میرود، احساس فشار در سر به هنگام خم شدن و پایین آمدن سر، پایین ریختن مداوم ترشح پشت گلو که باعث سرفه میشود همه به مفهوم سینوزیت است. رادیوگرافی سینوسها تشخیص را روشن می نماید. بهترین درمان سینوزیت استفاده از آنتی بیوتیکهاست، اما چون سینوسها بوسیله ی استخوانهای صورت محصور شده اند آنتی بیوتیکها برای رسیدن به عفونتها راه دشواری در پیش رو دارند. درمان با استفاده از آنتی بیوتیکهای مناسب اکثر مواقع سینوزیت را معالجه می کند، چنانچه سینوزیت مرتبا" عود میکند در این صورت حفره های سینوس باید در مطب پزشک گشاده شوند تا خروج تجمع چرک را ممکن سازد.


[ سه شنبه 92/12/6 ] [ 10:36 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کم خونی ناشی از کمبود آهن بیماری است که بیشتردر این گروهها دیده میشود:1. نوزادان و کودکانی که به علت رشد سریع به مقدار آهن بیشتری نیاز دارند و به دلایلی ( از جمله خانواده فقیر که توان تأمین غذای مقوی برای کودک خود را ندارد یا خوردن غذای خرده ریز که غالبا" فاقد مواد مفیدند )قادر به تأمین آهن نیستند.2. زنان باردار که باید آهن کافی برای خود و جنین جذب نمایند.3. زنانی که بعلت عادت ماهانه یا زایمان یا جراحی مقادیر قابل ملاحظه ای خون و در نتیجه آهن از دست می دهند.4. دوندگان مسافتهای طولانی که ممکن است در هنگام دویدن دچار کمبود جریان خون شوند.5. افراد مسن که به دلایل مختلف ( فقر مالی یا اختلال در قدرت جذب روده ) فاقد برنامه ی کامل غذایی می باشند. اگر واقعا" دچار کمبود آهن هستید این ماده ی معدنی را بجای استفاده از قرص بوسیله غذا تأمین کنید، اگر چه این روش مستلزم مدت زمان بیشتری است ولی در دراز مدت اثر مطلوب تری دارد.بهترین منبع تأمین آهن: گوشت قرمز- ماهی- تخم مرغ- جوجه- خشکبار- نان- آجیل و حبوبات است. اگر ناگزیر هستید که جذب آهن خود را تکمیل نمایید می توانید از انواع قرصها و کپسولها و یا شربتهای آهن استفاده کنید .


[ سه شنبه 92/12/6 ] [ 10:21 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

شب نه چون روز بد و جانکاه است

شب کجا، روز کجا، شب ماه است

شب کتابی است پر از راز نهان

شرح آغاز و سرانجام جهان

شب در رحمت گردون باز است

دل شب محرم اهل راز است

                              مناجات


[ دوشنبه 92/12/5 ] [ 9:52 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

اختلاف را ببین

دخترک کبریت فروش از گرسنگی کبریتهایش را می خورد

و مردی خورشید را میخرد تا سیگارش را روشن کند...


[ یکشنبه 92/12/4 ] [ 10:48 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

دلم گرم خداوندیست که با دستان من

گندم برای یاکریم خانه می ریزد

چه بخشنده خدای عاشقی دارم

که میخواند مرا با آنکه میداند گنهکارم

دلم گرم است و می دانم بدون لطف او تنهای تنهایم .

تو ای خوبم برایت من خدا را آرزو دارم...


[ یکشنبه 92/12/4 ] [ 10:44 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

آب رفتند چشمهایم

بس که شستم و همچنان همان تصویر را می بینم.

پس چه می گفتی سهراب؟

چشمها را باید شست جور دیگر باید دید....


[ یکشنبه 92/12/4 ] [ 10:39 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 212440