سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

بالا بودن کلسترول خون، بیماری هایی همچون حمله قلبی، فشار خون بالا و... را به همراه دارد که می تواند طول عمر را کوتاه کند. پس اگر میزان کلسترول شما زیاد است بهتر است آن را کنترل کنید. شما می توانید با ایجاد تغییرات جزئی در زندگی، کلسترول خونتان را پایین بیاورید.

با پزشک خود مشورت کنید:برای پایین آوردن کلسترول با پزشک خود مشورت کنید. برای کاهش کلسترول باید به موارد مختلفی از جمله چاقی مفرط، بیماری قلبی، میزان فعلی کلسترول و... توجه کرد. بنابراین خودسرانه کاری نکنید زیرا ممکن است منجر به بروز مشکلات خطرناکی شود.

لوبیا مصرف کنید: این ماده مغذی و سالم را هفته ای 3 تا 4 بار در برنامه غذایی خود بگنجانید. لوبیا حاوی فیبر محلول در آب به نام " پکتین " است. مصرف این ماده غذایی راهکاری مناسب برای مقابله با کلسترول است. فیبر موجود در لوبیا به کلسترول می چسبد و آن را دفع می کند.

پیاده روی کنید: اگر فرصت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، به پیاده روی که بهترین و ارزان ترین ورزش است بپردازید. پیاده روی تند روزی 20 تا 40 دقیقه، میزان کلسترول را تا 8/3 درصد کم و خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

مصرف تخم مرغ را محدود کنید: مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول می شود. از این رو اگر تخم مرغ مصرف می کنید، در مصرف آن افراط نکنید و میزان روغن آن نیز کم باشد یا به صورت آب پز مصرف کنید. بعنوان مثال اگر برای صبحانه تخم مرغ مصرف کرده اید، از خوردن ناهار سنگین بپرهیزید.

گوشت بدون چربی مصرف کنید: میزان مصرف گوشت را کاهش دهید زیرا سرشار از چربی است.

سبزی بخورید: بهترین راهکار برای کاهش کلسترول، مصرف سبزی است. اتخاذ یک برنامه غذایی متعادل و سرشار از ویتامین، ماده معدنی و آنتی اکسیدان مفید است.

خواب کافی داشته باشید: روزی 8 ساعت خواب برای پایین آوردن کلسترول و به تبع آن کاهش خطر بیماری قلبی لازم است. داشتن یک خواب خوب در حفظ میزان قند خون و بهبود سلامت کلی و ذهنی مؤثر است.

وزن اضافه را کاهش دهید: چاقی مفرط یا اضافه وزن بسیار خطرناک است زیرا چربی در بدن ذخیره می شود. لاغر شدن بهترین راه مقابله با کلسترول است.


[ چهارشنبه 93/2/24 ] [ 9:49 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

خوشا به حال کعبه که طلوع خورشیدی به درخشندگی علی را در خود جای داد، علی که آغازگر امامت و ولایت بود.

کعبه آنقدر غرق در شعف بود که گریبان درید، آری مستجار از خوشحالی سینه چاک کرد و چه نیکو خلقتی را در رجب المرجب به عالمیان هدیه داد.

خوشا به حال کسی که حب علی در وجودش ریشه دوانده،

خوشا به حال آنکه اعمالش با حب علی سنجیده می شود،

خوشا به حال غدیر که مولایش را دید،

خوشا به حال نجف که دری همچون علی را در سینه دارد.

خدایا چند دنیا باید بگذرد تا همچون علییی را خلق کنی؟؟ می دانم نمی شود علی یکدانه بود، یکدانه زیست و یکدانه می ماند، دیگر دلیری مثل علی، آقایی مثل علی، مولایی مثل علی، اسدالهی مثل علی و مظلومی مثل علی خلق نخواهد شد.

بهانه خلقت ،در جمال نیکویی و در جلال نیکو خصال تر، به خود می بالم که نامت بالای سرم نقش نموده و تاج بندگیم شده است.

 مولای عشق به خود می بالم که علویم و شیعه ،پس دستم بگیر که تمام دلخوشیم اینست که بگویم آقایم علیست، مولایم علیست.

امیرم تو را با تمام وجود می خوانم و از تو مدد می گیرم که مدد به غیر تو گرفتن ننگم است از عمق وجود می گویم یا علی مددی.....

                   علی


[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 9:23 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کلافه ام از حس ناسپاس بودنم!!

وقتی دیدم پسرک معلولی به آفریدگارش گفت:

خدایا شکرت، مرا در مقامی خلق کردی که هر کس مرا می بیند

تو را شکر می کند....

                        معلول


[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 11:48 صبح ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

طبع بادمجان گرم و خشک است. تقویت کننده معده ،مسکن دردهای گرم، خوشبو کننده عرق و مدر است. مصرف آن با روغنها ملین و با سرکه قابض است و مصرف زیاد آن باعث کولیت، بواسیر و تیرگی پوست می شود.

افرادی که از درد پهلو رنج می برند نباید بادمجان بخورند، زیرا دردشان شدیدتر می شود. همچنین از مصرف بادمجان نارس بپرهیزید زیرا دارای ماده سمی بنام " سولاتین " است.

بادمجان دارای ویتامین A ، فسفر و کلسیم است. تخم آن برای سرماخوردگی، زکام و تنگی نفس بسیار مفید است، صورت را شفاف می کند و از ابتلا به بیماری " پیسی " جلوگیری می کند.

آب صاف بادمجان پخته و له شده در صورتی که با روغن زیتون جوشیده شود و روی لک و پیس مرتبأ مالیده شود رنگ پوست را به حالت طبیعی برمی گرداند و در رفع سنگهای ادراری مؤثر است.

بادمجانی که در سرکه جوشانده شده باشد برای از بین بردن بوی یخچال مفید است. قرار دادن بادمجان پخته و له شده روی زگیل برای چند شب پی در پی و چرب کردن آن با روغن زیتون پس از شستشو ( صبح ها ) در از بین بردن زگیل بسیار مؤثر است.

                                           


[ جمعه 93/2/19 ] [ 5:35 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

این ویتامین در چندین نقش مهم در متابولیسم به خصوص در تکثیر سریع سلول ها مانند گلبولهای قرمز، سفید یا سلولهای مخاطی روده و در خون سازی دخالت دارد.

اسیدفولیک یک ویتامین محلول در آب است که برای حفظ سلامتی جنین در دوران بارداری ضروری است. کمبود این ویتامین در رژیم غذایی مادر باردار سبب بروز نواقصی در لوله عصبی جنین می شود. همچنین پیش از بارداری فرصتی مناسب برای تأمین آن دسته از مواد مغذی است که در طول بارداری و عادت ماهانه نیاز بدن به آنها افزایش می یابد. اسیدفولیک یکی از مهمترین مواد مغذی است که نیاز به آن در دوران بارداری افزایش می یابد، از آنجا که لوله عصبی جنین در 28 روز اول بارداری تشکیل می شود ( یعنی زمانی که حتی ممکن است مادر از بارداری خود بی اطلاع باشد)، بنابراین توصیه می شود تمام خانم ها در سنین باروری ( از بلوغ تا یائسگی ) روزانه 400 میکروگرم اسیدفولیک مصرف نمایید.

اسیدفولیک در سبزیجاتی مانند: کاهو، کلم، اسفناج، مارچوبه، عدس و در منابع حیوانی مانند جگر، ماهی و تخم مرغ وجود دارد.


[ سه شنبه 93/2/16 ] [ 10:20 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

یکدیگر را دوست بدارید،اما از عشق زنجیر مسازید:

بگذارید عشق همچون دریایی مواج میان ساحل های در تموج و اهتزاز باشد.

جامهای یکدیگر را پر کنید اما از یک جام منوشید.

از نان خود به یکدیگر هدیه دهید اما هردو از یک قرص نان تناول مکنید.

به شادمانی با هم برقصید و آواز بخوانید اما بگذارید هر یک برای خود تنها باشید.

همچون سیمهای عود که هریک در مقام خود تنهاست،اما همه با هم به یک

آهنگ مترنمند دلهایتان را به هم بسپارید اما به اسارت یکدیگر ندهید، زیرا تنها

دست زندگی است که می تواند دلهای شما را در خود نگاه دارد.

در کنار هم بایستید اما نه بسیار نزدیک :از آنکه ستون های معبد به جدایی بار بهتر کشند،

و بلوط و سرو در سایه هم به کمال رویش نرسند.( جبران خلیل جبران )


[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 12:44 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

 جبران خلیل جبران میگوید؛

هفت بار روح خویش را آزردم:

اولین بار زمانی بود که برای رسیدن به بلندمرتبگی خود را فروتن نشان می داد.

دومین بار آن هنگام بود که در مقابل فلج ها می لنگید.

سومین بار آن زمان که در انتخاب خویش بین آسان و سخت،آسان را برگزید.

چهارمین بار وقتی مرتکب گناهی شد، به خویش تسلی داد که دیگران هم

گناه می کنند.

پنجمین بار آنگاه که به دلیل ضعف و ناتوانی از کاری سر باز زد، و صبر را حمل

بر قدرت و توانایی اش دانست.

ششمین بار چهره ای زشت را تحقیر کرد، درحالیکه ندانست آن چهره یکی از

نقابهای خودش است.

و هفتمین بار وقتی که زبان به مدح و ستایش گشود و انگاشت که فضیلت

است.


[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 12:37 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کم سرمایه ای نیست داشتن آدمهایی که حالت را می پرسند!!

ولی از آن بهتر داشتن آدمهاییست که

وقتی حالت را می پرسند

بتوانی بگویی خوب نیستم....


[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 11:28 صبح ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

من به هر تحقیری که شدم، با صدای بلند خندیدم!!

نام مرا گذاشتند " با جنبه "

بی آنکه بدانند خندیدم تا 

کسی صدای شکسته شدن قلبم را نشنود.....


[ شنبه 93/2/6 ] [ 10:17 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

عادت کردیم بعضی چیزا رو برای دیگرون گل درشت نشون بدیم نه برای خودمون ! الیورتویست رو نشون میدیم و کلی دلمون می سوزه که آخی بچه ها تو بقیه کشورا برای یه لقمه غذا کار می کنن. ای بابا واقع بین بودنم چیز خوبیه!! اگه موقع بیرون اومدن از خونه چشمامونو خوب باز کنیم و اطرافمونو نگاه کنیم اونوقت می بینیم که الیورتویست های شهر ما هم کم نیستن. طفل معصومایی که بجای مدرسه رفتن و بازی کردن و بچگی کردن، برای یه لقمه غذا و یه جای خواب و لباسهای مندرس که حتی توی سرمای زمستونم گرمشون نمی کنه از صبح تا آخر شب توی خیابونا پرسه میزنن. گل و فال می فروشن، اسفند دود میکنن، شیشه ماشینا رو تمیز میکنن، مواد بازیافتی جمع میکنن، گدایی میکنن و یا ؟؟؟ شرمم میاد بگم اما مجبورم!! کیف قاپی میکنن و مواد فروشی. توقعشون چقده که از عهده ی ما خارجه؟ مگه چی میخوان که حاضر نیستیم ابتدایی ترینش را براشون مهیا کنیم؟؟

کودکان سرزمینم دلم نمیخواد الیورتویست باشید،شماها باید شازده کوچولو باشید و شازده کوچولو باقی بمونید. شماها باید بچگی کنید و شاد باشید. نباید غم شکم گرسنه بخورید و دغدغه لباس داشته باشید.

بعضی از پولای بیت المال جاهایی خرج میشه که شنیدنش مثل پتک میشه تو سرمون و میگیم مگه واجبه انقدر هزینه کنند برای همایش ها و جلسات و نشستهاشون؟ مگه نمیشه ساده تر برگزار کنن؟ اگه این پولایی که سر از جاهای دیگه در میارن فقط یکصدمش خرج آن بچه ها میشد دیگه بچه های کار توی خیابونا پرسه نمیزدن بلکه پشت میز و نیمکت مدرسه بودن و از ابتدایی ترین حقشون استفاده میکردن.

بیاییم یه تلنگر بزنیم به خودمون، این بچه ها ریشه این کشورن. ریشه ها رو درمون کنیم . اگه ریشه ها درمون بشن تنه سالم رشد میکنه، اما اگه ریشه ها درمون نشن تنه که هیچ ،شاخ و برگ و میوه هم از بین میره. پس بهتره تا دیر نشده عجله کنیم ، یا علی بگیم ، آستینای همت رو بالا بزنیم و غمو از دلاشون برداریم و بجای اشک چشماشون لبخند رو لباشون بنشونیم...

              بچه های کار


[ جمعه 93/2/5 ] [ 8:35 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 212642