سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

زندگی خالی نیست

مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست

آری تا شقایق هست زندگی باید کرد

در دلم چیزی هست، مثل یک بیشه ی نور

مثل خواب دم صبح و چنان بی تابم

که دلم می خواهد بدوم تا ته دشت

بروم تا سر کوه، دور ها آوایی است

که مرا می خواند....


 طبیعت

 

             

 

 


[ دوشنبه 93/3/19 ] [ 2:35 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

مشکل اساسی در تولید چای کیسه ای، تقلب و استفاده از افزودنی ها برای ایجاد طعم یا رنگ، همچنین استفاده از ضایعات چای با ناخالصی زیاد و فاقد کیفیت است که تولید آن در گارگاههای زیرزمینی و غیر مجاز بسیار زیاد است.

برای اینکه بتوانیم از سلامت چای کیسه ای اطمینان حاصل کنیم، آن را داخل یک لیوان آب سرد گذاشته که اگر بلافاصله پس از چند ثانیه رنگ آن در آب مشخص شد رنگ مصنوعی دارد.

چای کیسه ای ناسالم، رنگ های شیمیایی و طعم های مصنوعی افزودنی دارد که در دراز مدت می تواند بستری را برای بروز انواع بیماری ها در مصرف کنندگان ایجاد کند.

رعایت بهداشت در فرآوری و بسته بندی چای کیسه ای همچنین کیفیت فیلتر کیسه و نخ دوخت مورد استفاده در تهیه این محصول عامل مؤثری در سلامت آن است.

سرعت رنگ دادن چای کیسه ای سبب شده افرادی که اکثرأ عجله هم دارند از آن استفاده کنند ، شهروندان تنها با وجود پروانه ی ساخت روی بسته ی چای کیسه ای می توانند از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

     چای  چای                            


[ شنبه 93/3/17 ] [ 10:3 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

پژوهشگران آلمانی در جدیدترین مطالعات خود اعلام کردند که روغن هسته انگور، روغن آفتاب گردان و همچنین تخمه آفتاب گردان باعث از بین بردن سریع چین و چروک پوست می شود.

تخمه آفتاب گردان به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد صورت را شفاف و صاف می کند و حاوی ویتامین بسیار بالایی است.

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که خوردن 20 عدد تخمه آفتاب گردان در روز می تواند چین و چروک های پوست را برطرف کند. گفتنی است ماساژ پوست صورت با روغن هسته انگور و روغن آفتاب گردان باعث می شود تا صورت مانند پس از عمل جراحی صاف و شفاف شود.

پزشکان معتقدند اصلی ترین نیاز پوست ویتامین E است که تخمه آفتاب گردان غنی از این ویتامین است و ویتامین های آن به راحتی جذب پوست می شود و افراد می توانند شادابی و طراوت پوست خود را با روغن ها و تخمه ی آفتاب گردان تأمین کنند.

                    افتاب گردان


[ جمعه 93/3/16 ] [ 12:24 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

گنجشکی به آتش نزدیک می شد و بر می گشت. پرسیدند چه می کنی؟ گفت در این نزدیکی چشمه آبی هست و من نوکم را از آب پر می کنم و روی آتش می ریزم. گفتند حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است و فایده ای ندارد. گنجشک گفت شاید نتوانم آتش را خاموش کنم اما هنگامی که خداوند از من بپرسد زمانی که دوستت در آتش می سوخت چه کردی؟ پاسخ می دهم هر چه از من برآمد کردم...

                                           گنجشک


[ پنج شنبه 93/3/15 ] [ 9:14 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

برخی اوقات می توانیم در خانه خودمان با روش ساده و با هزینه ناچیز صورتمان را تمیز و لایه برداری کنیم. فقط در 10 دقیقه بدون صرف وقت و هزینه زیاد صورتتان را تمیز کنید.

1. پوست خود را کاملأ پاک و تمیز کنید. کاملأ مطمئن شوید که پوست شما تمیز شده و هیچگونه آرایش و یا گرد و غباری بر روی آن نیست.برای شستشوی پوست خود می توانید از شستشو دهنده های مطمئن مانند صابون های مناسب استفاده کنید.

2. دو فنجان آب بجوشانید و یک عدد چای سبز کیسه ای را در آن بگذارید و 3 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.

3. یک حوله کوچک تمیز و نرم را بردارید و در چای فرو ببرید.

4. حوله زیاد گرم نخواهد شد اما آن را به مدت 1 دقیقه و یا تا زمانی که گرم است، بر روی پوست خود قرار دهید. 3 تا 5 بار این عمل را تکرار نمایید.

5. آب یک لیموترش را گرفته و آن را با 4 تا 5 قاشق شکر قهوه ای مخلوط کنید. مخلوطی تقریبأ غلیظ به دست خواهید آورد.

6. این ترکیب را بر روی تمام قسمت های پوست، به جز دور چشم خود قرار دهید و به مدت 2 دقیقه پوست خود را با آن ماساژ دهید.

7. صورت خود را با آب سرد شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

توجه:

1. این لایه برداری را در شب انجام دهید زیرا در روز به خاطر وجود نور خورشید احتمال دارد پوستتان لک شود.

2. حتمأ با آب سرد صورت خود را بشویید زیرا با این کار منافذ پوست خود را می بندید.

3. سعی نمایید پوست خود را بیش از حد ماساژ ندهید زیرا ماساژ بیش از حد ترکیب شکر و آبلیمو ترش به پوست آسیب می رساند.

                         پوست


[ پنج شنبه 93/3/15 ] [ 8:32 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

پیاز دارای ویتامین C و B ، فسفر، ید، املاح معدنی است و اشتها آور است. پیاز در درمان بیخوابی، سکته قلبی، لخته شدن خون، فراموشی، ورم گلو، گریپ، قاعدگی زنان، رماتیسم، سرماخوردگی، تنگی نفس، امراض کلیوی و برنشیت مؤثر است. اگر ورقه های نازک پیاز در شیر پخته و مصرف شود، برای درمان دردهای حاصل از قولنج های روده و ناراحتی های شکم مفید است. پیاز پخته ادرار آور است و مصرف آن به هر شکل که باشد، برای رفع ناراحتی های روحی مفید است.

برگ های سبز پیازچه که بیشتر هنگام بهار یافت می شود دارای مقدار زیادی ویتامین C است، پیاز تقریبأ تمام خواص سیر در معالجه فشارخون، بیماری قند و درمان بیماری کرمک را دارد. پیاز پخته باعث لینت یا نرمی مزاج می شود و استفاده از پیازی که با چربی پخته شده باشد، برای دفع اخلاط چسبنده از سینه مفید است. مصرف پیاز پخته با چربی برای رفع یبوست و نفخ روده ها مفید است. برای این منظور پیاز را با بخار پخته و در هنگام پختن به آن کره اضافه شود و سپس مصرف کنند.

تخم پیاز طبیعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن برای تحریک نیروی جنسی مؤثر است و قرار دادن پیاز پخته گرم در محل سوختگی و یا قرار دادن آن در محل بواسیر اثر مؤثری دارد، زیرا خون را به طرف پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ های بواسیری می کاهد.

برای برطرف کردن بوی پیاز بعد از مصرف آن می توان، یک عدد گردو یا مقداری نان سوخته خورد یا چند عدد باقلا را جوید و مدتی در دهان نگه داشت.

   پیاز  پیاز


[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 8:17 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

واریس، رگهای متورم بزرگ شده ای است که در سطح پوست به شکل برآمدگی دیده می شود. این رگها اغلب به رنگ آبی یا بنفش است و در پشت ساق، ران یا غوزک پا مشاهده می شود. هر چند رگ های واریس دردناک است اما خطری برای فرد بوجود نمی آورد.

درمان خانگی واریس

سرکه سیب: سرکه سیب خاصیت طبیعی پاک کننده دارد و در درمان واریس بسیار مؤثر است. با مالیدن سرکه سیب روی موضع، روند خون رسانی و گردش خون بهبود می یابد بنابراین ورم کاهش پیدا می کند. سرکه را صبح و شب قبل از خواب  روی قسمت مبتلا به واریس ماساژ دهید تا ورم بخوابد این کار را به مدت چند ماه انجام دهید.

روغن زیتون: روغن زیتون علاوه بر تقویت گردش خون، درد و التهاب ناشی از واریس را کاهش می دهد. مقدار مساوی از روغن زیتون را با روغن ویتامین E مخلوط کنید، این مخلوط را برای چند دقیقه روی رگ ها بمالید. این کار را به طور روزانه به مدت یک الی دو ماه و روز 2 بار انجام دهید.

ویتامین E : ویتامین E تقویت کننده گردش خون است و به طور مؤثر واریس را درمان می کند. برای بهبود، به صورت موضعی از روغن یا کرم ویتامین استفاده کنید.

سیر: سیر کاهش دهنده مؤثر التهاب و علایم دیگر واریس است. به گردش خون کمک می کند و سموم موجود در رگ های خون را دفع میکند. 6 عدد حبه سیر را خرد کنید و با آب سه پرتقال و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک شیشه تمیز بریزید درب شیشه را بسته و پس از 12 ساعت از آن استفاده کنید، هربار چند قطره را روی قسمت های دچار واریس بمالید و با پارچه ای آن محل را بمدت چند ساعت ببندید.برای کسب نتیجه بهتر این کار را برای چند ماه تکرار کنید.

نمک اپسوم ( منیزیم سولفات ): مصرف این نمک، گردش خون را بهبود می بخشد و تا اندازه ای علایم واریس را نیز کاهش می دهد. کافی است روزی نیم ساعت پاهای خود را در محلول نمک و آب قرار دهید.

                   واریس


[ یکشنبه 93/3/11 ] [ 4:24 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

یاد دارم در غروبی سرد سرد

می گذشت از کوچه ی ما دوره گرد

دوره گردم کهنه قالی می خرم 

کاسه و ظرف سفالی می خرم

دسته دوم جنس عالی می خرم

گر نداری کوزه خالی می خرم

اشک در چشمان بابا حلقه بست

عاقبت آهی زد و بغضش شکست

اول سال است ؛ نان در سفره نیست

ای خدا شکرت، ولی این زندگیست؟

بوی نان تازه هوش از ما ربود

اتفاقا" مادرم هم روزه بود

صورتش دیدم که لک برداشته

دست خوش رنگش ترک برداشته

سوختم دیدم که بابا پیر بود

بدتر از آن خواهرم دلگیر بود

مشکل ما درد نان تنها نبود

شاید آن لحظه، خدا با ما نبود

باز آواز درشت دوره گرد

رشته ی اندیشه ام را پاره کرد

دوره گردم کهنه قالی می خرم

کاسه و ظرف سفالی می خرم

دست دوم جنس عالی می خرم

گر نداری کوزه خالی می خرم

خواهرم بی روسری بیرون دوید

آی آقا ! سفره خالی می خرید؟


 سفره خالی


[ پنج شنبه 93/3/1 ] [ 11:11 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کاهو گیاه بومی کشورهای مدیترانه و خاورمیانه است که در سراسر جهان از آن استفاده می شود.

1. کاهو سرشار از مواد معدنی، ویتامین و فیبر است.

2. این گیاه منبع غنی ویتامین A است که در روند بازسازی سلولها مؤثر است و در نتیجه به پوست طراوت تازه ای می بخشد.

3. پتاسیم موجود در آن با بهبود گردش خون، روند انتقال مواد مغذی و اکسیژن را پوست تقویت می کند.

4. ترکیبات ویتامین E و C موجود در کاهو به حفظ سلامت پوست کمک می کند. ویتامین E از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می کند و از بروز تباهی لکه زرد و آب مروارید پشگیری می کند، اشتها را تحریک و سموم را از بدن دفع می کند. همچنین با برطرف کردن کمبود هموگلوبین و نمک های معدنی باعث شادای پوست می شود.

5. استفاده از کمپرس تهیه شده با جوشانده چند برگ کاهو به مدت 20 دقیقه در برطرف کردن آکنه و پسوریازیس مؤثر است. برای تأثیر گذاری، آب کمپرس باید به دمای اتاق برسد و بمدت 10 دقیقه روی پوست گذاشته شود.

6. 8 درصد سیلیس، 9 درصد فسفر و مقدار سولفور موجود در آن برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مفید است.

7. ویتامین ها و مواد مغذی آن، از ریزش مو پیشگیری می کند.

8. کاهو حاوی پروتئین است که برای رشد عضله ضروری است.

9. آهن موجود در آن برای افراد مبتلا به کم خونی مفید است.

                                      کاهو


[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 11:4 صبح ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

سیب :سیب خدمت زیادی به سلامتی می کند، پوست این میوه حاوی فیبرهای محلول در آب زیادی است که مهمترین آنها " پکتین " می باشد. این فیبرها به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کنند. زمانی هم که کلسترول و قند خونتان پایین باشد خیلی از بیماریها مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت از شما دور می شود.

زغال اخته: زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است علاوه بر این زغال اخته حاوی ترکیباتی است که ضد باکتری هستند.برای همین هم، این میوه قدرت این را دارد که از ابتلا به عفونتهای ادراری پیشگیری کند چون اجازه نمی دهد باکتری ها به جداره مثانه بچسبد. برای این که از خواص آن استفاده کنید از آب زغال اخته خالص بنوشید. توجه داشته باشید آب زغال اخته های خیلی شیرین ترکیبات ضدباکتری کمتری دارد.

موز: موز منبع فوق العاده ی پتاسیم می باشد. مصرف پتاسیم در کنار مصرف کم سدیم ( نمک ) به کاهش فشارخون بالا کمک می کند و برای همین بیماری های قلبی عروقی از شما دور می شود. برخلاف باورهای رایج موز باعث بروز یبوست نمی شود، پس بهتر است موز را محکوم نکنید بلکه باید بدانید که این مشکلات به دلیل کمبود مصرف فیبر، عدم تحریک بدنی و کمبود مصرف آب بروز می کند. در نهایت باید بدانید که یک عدد موز متوسط به اندازه یک عدد سیب فیبر دارد.

توت و تمشک: توت و تمشک منبع فوق العاده فیبرهای غذایی محسوب می شود. برای همین هم برای سلامت روده ها، کاهش کلسترول و قند خون و همچنین کنترل احساس گرسنگی مفیدترند. توت و تمشک علاوه برآنتی اکسیدان ها سرشار از منگنز نیز هستند. این ماده مغذی آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

زردآلو: زردآلو سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بدن ما به ویتامین A تبدیل می شود که برای سلامت چشم ها لازم و ضروری است. دریافت میزان کافی این ویتامین به رشد و تقویت استخوان ها و بافت های بدن کمک و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

انگور: انگور قرمز آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انگور زرد یا سبز دارد اما با این حال توصیه می کنیم از همه انگورها میل کنید. انگور قرمز حاوی ترکیباتی است که برای سلامت قلب نازنین شما مفید است. 


[ جمعه 93/2/26 ] [ 2:9 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 212678