سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

میزان چربی بدن باید بین 7 تا 20 درصد وزن بدن را تشکیل دهد. چاقی بالاتنه عمدتا" در ناحیه شکم و کمر ایجاد می شود و محیط کمر به دور باسن افزایش می یابد، اینگونه چاقی بیشتر در مردان دیده می شود. در چاقی پایین تنه چربی دور ران و باسن ذخیره می شود که اینگونه چاقی بیشتر در زنان مشاهده می شود. هر دو نوع چاقی خطر بروز بیماریها را به همراه دارد اما، چاقی بالا تنه با بروز بیماری قلبی و عروقی، فشار خون بالا و دیابت ارتباط بیشتری دارد. در چاقی ها بی تحرکی، ارث و  تغذیه نامناسب نقش دارند.

نکات مهم در درمان چاقی:

1. رژیم غذایی باید طوری تنظیم شود که همه انواع مواد غذایی در حد مورد نیاز مصرف شود  و  تا حد ممکن فرد احساس گرسنگی و بی حالی نکند، مواد غذایی باید از منابع کم چربی یا بدون چربی انتخاب شوند.

2. کاهش وزن آرام و یکنواخت باشد، به طوری که فرد 0/5 تا 1 کیلوگرم وزن را در هفته از دست بدهد.توجه داشته باشید که درمان چاقی بصورت تدریجی صورت گیرد و از رژیمهای سخت خودداری شود.

3. پرهیز از خوردن چربی، گوشت قرمز، روغن، برنج، سیب زمینی، انجیرخشک، شکر، نوشابه، نان و ماکارونی و مواد نشاسته ای وقندی.

4. پرهیز از خوردن فست فود ها و غذاهای چرب و سرخ شده پر ادویه.

5. استفاده از ماءالشعیر، پرتقال، گری فروت، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، سیب، آبلیمو، کلم، کدو ،شلغم، زیره و چای سبز و غذاهای آب پز و بخار پز توصیه می شود.

6. روزانه نیم ساعت ورزش کنید  یا پیاده روی سریع داشته باشید بطوری که عرق کنید.

7. هر روز حمام کنید.

                                چاق


[ یکشنبه 93/1/10 ] [ 6:33 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

زیتون یکی از میوه هایی است که خداوند به آن قسم یاد کرده... والتین و الزیتون. برگ سبز زیتون از قدیم نشانه صلح و آرامش بوده است. طبع زیتون گرم و خشک است ، زیتون انرژی زا و دارای 90 نوع ویتامین و مواد معدنی شامل ویتامین E ، گوگرد ، کلر، منیزیم، فسفر، آهن، پروتئین، سدیم، کلسیم، مس و ید می باشد، همچنین از قدیم معتقد بودند 90 نوع بیماری را درمان می کند.

بهترین نوع آن زیتون سبز رسیده است که در آب نمک پرورده شده و همراه غذا میل می شود، که در این صورت تقویت کننده معده است. زیتون اشتها را زیاد می کند و ملین و مقوی کبد است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. برای پیشگیری و درمان آسم و آرتروز مناسب است ، کلسترول خون را پایین می آورد. ویتامین E در زیتون باعث کاهش ورم مفاصل می شود. عصاره زیتون برای چین و چروک پوست مناسب است از این رو در ساخت صابون و شامپو و لوازم آرایشی کاربرد دارد، بخور زیتون سیاه با هسته جهت پوست مفید است. جویدن برگ آن برای آفت دهان اثری فوق العاده دارد. غیر از مصرف خود زیتون مصرف روغن آن هم توصیه شده ، روغن زیتون مسهل و مقوی است، چرب کردن موها با روغن زیتون سبب نرمی و لطافت مو و باعث تقویت آن می شود. چرب کردن بدن با روغن زیتون جهت التیام درد مفاصل و درد کمر مفید است.

زیاد خوردن آن در گرم مزاجان توصیه نمی شود، زیتون مضر ریه بوده که برای جلوگیری از ضرر آن باید با عسل مصرف شود. درخت زیتون تاب سرما را ندارد و فقط در مناطق معتدل ،خوب به عمل می آید در ایران در منجیل، رودبار و گرگان و... کشت می شود و در اردیبهشت و خرداد شکوفه هایش شکفته می شود و در شهریور شکوفه آن به بار می نشیند.دو نوع سیاه و سبز آن در انواع سالادها و در کنار بیشتر خوراکی ها سرو می شود و لذیذ ترین نوع آن زیتون پرورده با گردو و رب انار است.

                        زیتون


[ پنج شنبه 93/1/7 ] [ 7:18 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

طبع خرما گرم و تر است، تولید کننده خون است. خرما دارای فیبر ،  ویتامینهای  A ، B، C، E ، تیامین ، فسفر، آهن ، پروتئین ، کلسیم ، چربی ، کربوهیدرات ، تنین و منیزیم است. از خرما برای درمان التهاب  گلو، امراض عفونی، قوه بینایی و شنوایی، سرما خوردگی،  تب ، دل درد ، معالجه زکام  ، ناراحتی های کبدی و احشایی و مسمومیت استفاده می شود.

خوردن خرمابرای امراض سرد و بلغمی، بیماریهای ریوی و مفصلی مفید است. خیساندن آن در شیر تازه همراه با دارچین در تقویت نیروی جنسی مفید است، خوردن مداوم آن با مغز بادام فوق العاده چاق کننده بدن است، مقوی کلیه و ملین می باشد. به خانمهایی که خونریزی فاعدگی زیاد دارند مصرف خرما در ایام عادت ماهانه توصیه می شود، چون باعث انقباض و جمع شدن رحم و خونریزی کمتر می شود، برای خواب راحت قبل از خواب یک عدد خرما را با یک لیوان شیر گرم میل کنید. در گرم مزاجان خوردن زیادش باعث سردرد میشود ، خوردن زیاد خرما باعث آسیب به کبد، طحال و افزایش فشار خون و جوش دهان و پوسیدگی دندان می شود.

در دنیا بیش از 3000 نوع خرما وجود دارد که  خوشبختانه در کشور ما انواع زیادی خرما در بم، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آبادان، خرمشهر، هرمزگان و جهرم کشت می شود.  کبکاب (زرد طلایی) ، مضافتی ، دیری، شکری، هلیله، سنگ شکن، دستاری، بار شاهی و نیک دیمی از انواع خرما در ایران هستند. شیرینی ها و دسرهایی هم با خرما تهیه می شود ، شیره خرما هم همان خواص خرما را دارد که می توان با ارده و گردو معجونی بسیار مقوی برای صبحانه و یا با فرنی، دسر دلچسبی برای یک عصرانه باشد.

                        خرما


[ پنج شنبه 93/1/7 ] [ 6:11 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

گواراترین نوشیدنی در گرمای تابستان یک لیوان آب پر از قطعات یخ است، اما نوشیدن آب یخ تغییرات ناگهانی در دمای بدن و معده ایجاد کرده و باعث غلیظ شدن شیره معده، از دست رفتن املاح موجود در خون و عدم تعادل سدیم و پتاسیم در بدن شده که می تواند منجر به صدمه به سیستم عصبی ، کبد و کلیه ها شود.

توصیه می شود به جای آب یخ ، از آب خنک همراه یک عدد لیمو ترش تازه استفاده شود. برای خنک کردن آب می توان از یخچال و یا آبسردکن های دو جداره که در فضای خارجی آن یخ قرار می گیرد ( با آب تماس ندارد ) استفاده کرد.


[ پنج شنبه 93/1/7 ] [ 5:58 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

تغذیه نقش مهمی در سلامت استخوان دارد، افرادی که کلسیم کافی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد و یا ویتامین D کافی دریافت نمی کنند بیشتر در معرض ابتلا به روماتیسم ، درد استخوان و پوکی استخوان هستند.

نکات مهم در پیشگیری از دردهای استخوانی:

پرهیز از غذاهای پر نمک، قهوه، نوشابه های گازدار، سیگار، سرکه، اسفناج، خیارشور و گوجه فرنگی که سبب خروج کلسیم از استخوان می شود. قدم زدن در ساعاتی از روز تا آفتاب بتواند پوست را برای ساختن ویتامین D تحریک کند، مصرف خوراکیهای پر کلسیم مانند: لبنیات، پیاز، شاهی، جعفری، کلم و انجیر. بجای نوشیدن چای نوشیدن دمکرده آویشن و گل گاوزبان را در برنامه روزانه خود قرار دهید، و مهم تر از همه از ورزش غافل نشوید.

 


[ چهارشنبه 93/1/6 ] [ 5:23 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

همه ی ما سرماخوردگی را تجربه کردیم اما آیا میدانید علت آن چیست و برای بهبود سریع آن چه باید کرد؟ سرماخوردگی به علت ضعف سیستم دفاعی بدن است. در مورد سرماخوردگی از نظر رژیم غذایی باید سعی شود حتی الامکان از رژیمی استفاده شود که به تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن کمک کند، ویتامین C قدرت دفاعی و دفع میکروبهای بدن را بالا می برد. پرتقال، لیمو شیرین، کیوی، گوجه فرنگی و مرکبات منبع مناسبی از ویتامین C هستند.

خوردن میوه و سبزی یکی از راههایی است که از هجوم و تکثیر ویروسها جلوگیری می کند. مصرف مایعات مانند آبمیوه، چای، ترکیب آبلیموی تازه و عسل و آبجوش، سوپ (بخصوص سوپ مرغ)، شوربا با کدو حلوایی و گشنیز، دمکرده آویشن و گل ختمی در طی سرماخوردگی توصیه می شود. همچنین شلغم، پیاز و سیر را در برنامه غذایی دوران سرماخوردگی خود بگنجانید و از آنها غافل نشوید.

در طی مدت سرماخوردگی از خوردن ترشیجات و تحریک کننده های سینه مانند کشک، سرخ کردنیها، ماش، زعفران و غذاهای چرب جدا" خودداری کنید. اگر دچار تب هستید سیب، عسل، عناب و گوشت کبک بخورید که در فرو نشاندن تب اثر زیادی دارد.


[ چهارشنبه 93/1/6 ] [ 5:11 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

همه مادران باردار این جمله را شنیده اند که"حالا دیگه شما دو نفر شدید باید دو برابر غذا بخوری حداقل بخاطر بچه این کار رو انجام بده " اما بهتر است بدانید که تغذیه صحیح  دوران بارداری در سلامت مادر و نوزاد تا سالها پس از تولد تأثیر دارد و غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود نیاز های تغذیه ای مادر و همچنین رشد جنین را تأمین میکند.

درطول بارداری چه بخورید؟

نیاز مادر در طول بارداری به انواع ویتامینها بیشتر می شود و مصرف ویتامینها در طول بارداری ضروری است. حبوبات منبع خوبی از فیبر است که خوردن آنها به خانمهای باردار توصیه می شود. سبزیجات و میوه ها و غلات غنی شده از جمله منابع سرشار از اسید فولیک است. کلسیم که معمولا" در لبنیات به وفور یافت می شود. آهن که در گوشت بدون چربی- گوشت پرندگان- ماهی- تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز است. مصرف هویج -سیب زمینی - آلو - دل و جگر که منبع ویتامین A است. باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد ویتامین A خطر آسیب جنینی به همراه دارد. خوردن سیر که از مسمومیت حاملگی جلوگیری می کند و وزن جنین را در رحم افزایش می دهد. خارشهای ماههای آخر حاملگی هم در اثر کمبود مس است گردو - کاهو و کاسنی بخورید که منبع خوب مس هستند.

در طول بارداری چه نخورید؟

غذاهایی که خوردنشان در طول بارداری مضر است شامل: هات داگ- سس مایونز- سوسیس- کالباس- تن ماهی و انواع کنسرو- الکل و مقدار زیاد کافیین و گوشتهایی که خوب پخته نشده می باشند. مادران باردار همچنین در طول بارداری زعفران- آبغوره- دارچین- سیاهدانه و زیره به مقدار زیاد استفاده نکنند زیرا باعث انقباضات رحم و سقط جنین می شود.

 

        

           بچهباردار


[ دوشنبه 93/1/4 ] [ 7:47 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

داستان غریبی است زندگی!!!

دستی که داس را بر میدارد و گندم را درو می کند

همان دستی است که گندم را می کارد...


[ شنبه 93/1/2 ] [ 5:34 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

چوپان قصه ما دروغگو نبود، او تنها بود و از ترس تنهایی فریاد گرگ سر میداد... افسوس که کسی تنهایی اش را درک نکرد و همه در پی گرگ بودند! در این میان فقط گرگ فهمید که چوپان تنهاست...


[ شنبه 93/1/2 ] [ 5:32 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

همانند پرنده ای باش که روی شاخه ای سست و ضعیف آواز می خواند

شاخه میلرزد اما پرنده همچنان میخواند

چون به قدرت پرواز خود ایمان دارد.

                         پرنده


[ شنبه 93/1/2 ] [ 5:28 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 212669