سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی 56
 
قالب وبلاگ

بدن انسان در هر شبانه روز به 500 میلیگرم ویتامین A نیاز دارد. ویتامین A برای تقویت بینایی، تأمین انرژی، رشد بدن، زیبایی پوست، ناخن و مو و بافت استخوانها ضروری است. حفظ و نگهداری بافت های مخاطی یکی از وظایف اصلی این ویتامین به شمار می رود. در غیاب این ویتامین، بافت های مخاطی جای خود را به نسوج خشک و شاخی می دهد. ویتامین A در حفظ  مقاومت بدن در برابر عفونت ها مؤثر است.

از مهمترین منابع ویتامین  A: فرآورده های لبنی، جگر، انواع ماهی ها و سبزی های زرد رنگ مانند هویج و کدو حلوایی، سبزی های دارای برگ سبز مانند اسفناج، جعفری، کاهو، میوه ها و سبزی های قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، خرمالو و نارنگی و میوه های زرد رنگ مانند زردآلو، طالبی، آلو و هلو قابل ذکرند.


[ یکشنبه 93/1/24 ] [ 9:19 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

زمین خدا بیش از اندازه است    

به اندازه روی زمین خاک هست

اگر دست و دلباز باشیم ما

یرای همه، جا در این خاک هست

خدا دشتها را به دست که داد؟

به که چشمه ساران خود را سپرد؟

مگر سهم ناچیز و ناقابلی

از این خاک را کرم خاکی نبرد؟

چه می شد اگر رسم می شد که گاه

نگاهی هم از مهر بر مار کرد

پرستار گلهای لب بسته شد

نگهداری از یاس بیمار کرد

کمی هم کنار مترسک نشست                                     

به آواز تنهاییش گوش داد

و چیزی هم از سفره ی باز دشت                      

به روباه و سنجاب و خرگوش داد

اگر جوجه گنجشکی آواره بود

برایش بیا فکر جایی کنیم

و یا شب اگر سرد و تاریک بود

برای مترسک دعایی کنیم  

          مترسک   مترسک                                                


[ شنبه 93/1/23 ] [ 9:1 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

یاد گرفته ایم بخندیم اما نه به خود بلکه برای خود و به دیگری، یاد گرفته ایم که بخواهیم و گریه کنیم اما نه برای دیگری بلکه برای خود، یاد گرفته ایم که بجنگیم نه برای انسان زیستن بلکه برای صرف زیستن در کالبد انسان، یاد گرفته ایم که قیمت داشته باشیم اما نه برای خود بلکه برای دیگری، یاد گرفته ایم که خدا را پرستش کنیم اما نه برای خدا بلکه برای خلق خدا، یاد گرفته ایم که مهربانی کنیم اما نه برای بدست آوردن بلکه برای ترس از دست دادن، و بالاخره یاد گرفته ایم که هیچگاه یاد نگیریم. خدایا من از این همه نبوغ آدمیانت در یاد گیری می هراسم...


[ جمعه 93/1/22 ] [ 3:34 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کرفس  گیاهی است علفی به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر و در اکثر مناطق ایران از جمله سیستان، خوی و بندرعباس می روید. کرفس از گروه سبزیجات خوشبو و خوش خوراک است با طبعی گرم و خشک و با خواصی بسیار که خوشبختانه در ایران به وفور یافت می شود و با آن ترشی و خورشت درست کرده و در ماست هم می ریزند. کرفس باز کننده انسداد کبد و طحال، تحلیل برنده باد و نفخ است ، اشتها آوراست و باعث چاقی می شود. باز کننده حیض بوده، باعث تقویت قوای جنسی،تنقیه کلیه و مثانه می شود. در بیماریهای مفصلی،  گلودرد، رنگ پریدگی، ضعف، قلب،درمان اعصاب و تب موثر است. کرفس ملین است و بوی بد دهان را از بین میبرد، خوردن کرفس در مادران شیرده باعث افزایش شیر آنها می شود، کرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد در افزایش هوش موثر است.آشامیدن آب آن جهت آسم و تنگی نفس ، سکسکه و سردی احشا مفید است. آشامیدن آب آن با آب انار و شکر جهت درمان مسمومیت موثر است. مصرف زیاد آن در زنان باردار باعث آسیب به جنین می شود. رسول خدا فرمودند: (( کرفس بخورید که گیاه پیغمبران بوده است.))      

 

             آب کرفسماست و کرفس


[ چهارشنبه 93/1/20 ] [ 9:32 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

تنقلات مصنوعی از قبیل: پفک، بیسکویت، شکلات، آب نبات، یخمک ، نوشمک، چیپس، کاکائو، کلوچه، آدامس، ساندیس و امثال آن به دلیل داشتن مواد نگهدارنده و یا جوش شیرین و بکینگ پودر باعث کم اشتهایی، ناراحتیهای عصبی، آلرژی پوستی و تنفسی، ریزش مو، کندکردن رشد کودکان، کیستهای تخمدان، نازایی، سرطان و ... می شود. جویدن آدامس به طور مدام باعث تحریک دائم سیستم گوارشی و ترشح اسید معده می شود که می تواند منجر به بروز زخم معده شود، البته به علت داشتن قند مصنوعی باعث پوسیدگی دندان ها نیز می شود.

توصیه می شود به جای استفاده از آنها از عسل طبیعی، شکرسرخ، شیره خرما و انگور، حلوا و دسر های گیاهی، مویز، خرما، کشمش، توت خشک، انجیرخشک، برگه زرد آلو و هلو، میوه های خشک، چهارمغز (بادام، پسته، فندق و گردو )، ذرت بوداده، گندمک و برنجک و ... استفاده نمود. به جای آدامس می توان از سقز و انواع صمغ های گیاهی نظیر کندر، ترنجبین و ... استفاده کرد.


[ سه شنبه 93/1/19 ] [ 8:40 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

استفاده از گوشت در حد متعارف مشکلی ایجاد نمی کند ( مثلا" هفته ای یکبار )، ولی استفاده مکرر از آن موجب افزایش کلسترول، بالا رفتن اسیداوریک، نقرس و سایر بیماریها ی مفصلی می شود.توصیه می شود از گوشتهای گوساله یکساله، گوشت شترجوان، گوسفند نرجوان، بره یکساله، بزغاله، بوقلمون، مرغ و خروس محلی استفاده کنید. حتی المقدور از گوشت گاو استفاده نکنید، زیرا گوشت گاو دیرهضم است و خون را غلیظ کرده و برای کبد مضر است و استفاده از آن سبب تیرگی پوست صورت، افسردگی، وسواس، جذام، بیماریهای مفصلی، واریس و بزرگ شدن طحال و زایمان زودرس می شود. رسول خدا(ص) فرموده است: (( شیر گاو شفاء، روغن گاو دوا و گوشت آن مرض است )).


[ شنبه 93/1/16 ] [ 9:5 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

نوشیدنی های صنعتی اعم از گازدار ( نوشابه، دلستر، ماء الشعیر صنعتی و....) و یا بدون گاز ( آبمیوه، نکتار و ....) باعث پوسیدگی دندانها، چاقی، سوءتغذیه، سنگ کلیه، چین و چروک پوست، پوکی استخوان، بیماریهای کبدی، دیابت، آلرژی، کاهش حافظه، بیماریهای قلبی و عروقی و ... می شود.

توصیه می شود به جای آنها از انواع شیرهای گیاهی مانند: شیربادام، شیرپسته، شیرخرما، شیرگردو یا از انواع شربتهای طبیعی نظیر شربت عسل با آبلیموترش تازه، شربت عسل با عرق بهارنارنج، شربت توت فرنگی، شربت شاه توت و انواع دمکرده های گیاهی سنتی استفاده شود.


[ جمعه 93/1/15 ] [ 1:17 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

بدن انسان به طور متوسط به 75 میلیگرم ویتامین  C در هر شبانه روز نیاز دارد. ویتامین C برای دفع میکروب از بدن، عفونت های پوستی، جلوگیری از پیری زود رس، جذب آهن به بدن و سلامت لثه ها، برای انسان بسیار مفید است.

کمبود ویتامین C باعث خستگی و ضعف، بی حالی، گرفتگی عضلات، درد استخوان، درد و ورم مفاصل، تأخیر در التیام زخم، تورم و خونریزی از لثه، لق شدن دندانها و خونریزیهای زیر جلدی می شود.

سبزی ها و میوه ها بهترین منبع ویتامین C هستند. گروه مرکبات، گیلاس، فلفل دلمه ای، اسفناج، گوجه فرنگی و کلم پیچ تقریبا" بالاترین درصد ویتامین C را دارند. طالبی، توت فرنگی و کیوی نیز منابع خوبی هستند.

لازم به ذکر است که خورد کردن، له کردن و پختن مقدار زیادی از این ویتامین را از بین می برد، به عنوان مثال پختن میوه و سبزی 75 تا 100 درصد ویتامین C را از بین می برد.


[ سه شنبه 93/1/12 ] [ 10:35 صبح ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

1. « زن »  آخرین مخلوق کارخانه هستی است. بعد از جمادات، نباتات و حیوانات ، آدم و پس از آدم حوا آفریده شده است.

2. خداوند در خلقت حوا به خودش تبریک گفته است: « ثم انشاء ناه خلقنا آخر فتبارک الله احسن الخالقین ».

3. «‌ زن » یکی از چهار آیت الهی است: « و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنواالیها ».

4. هر مردی به چهار اعتبار به چتر زنانه وصل است: مادر، خواهر، دختر و همسر.

5. هر مخلوقی زوجی دارد؛ حتی سوره های قرآن و زوج مرد همانا زن است « و خلقناکم ازواجا ».

6. « زن » جلوه جمال الهی است و مرد جلوه جلال الهی: « ان الله جمیل و یحب الجمال ».

7. « مادری » بالاترین شأن یک زن است که با آن کامل می شود و کمال می بخشد: « الجنة تحت اقدام الامهات ».

8. « زن » از نظر جسمی ظریف تر و از نظر روحی لطیف تر از مرد است و از نظر کلامی حریف تر.

9. « زن ها » شباهت هایی با خدا دارند: شریک ناپذیرند، مشتاق تجلی اند، سن بر آنها نمی گذرد و نگران مرگ نیستند.

10. « زن ها » مانند گل هستند و مرد ها مانند درخت و شاید به همین مناسبت سعدی نام کتابهایش را «بوستان» و « گلستان » گذاشته است.

11. « زن » باید « شعف »‌ داشته باشد و مرد « شرف »  و ازدواج بایستی هم وسیله داشته باشد و هم هدف، و ازدواج سالم آن است که با موازین عقل تأیید و با مضامین عشق، تضمین شود.

12. برای زن « عفت » تعریف شده و برای مرد «غیرت ».

13.«‌ زن »‌ باید « زنانگی » داشته باشد و مرد « مردانگی » یعنی هر کدامشان  خود باشند.

14. اختلاف بین زن و مرد می تواند هنرمندانه به  «‌ سازندگی » انجامد و ناهنرمندانه به«‌ سوزندگی ».

15.  «‌ زن شناسی »‌ از «‌ خداشناسی »‌ مشکل تر است ، ولی از « خودشناسی » لازم تر.

16. نیمی از حال و تمام آینده را  «‌ زن ها »‌ می سازند، بدون آنکه صدایش را در بیاورند.

17. «‌ زن ها » معمولا" از چهار سین خوششان نمی آید: سن، سوسک، سکوت و سیاست.

18. « زن ها » فقط از یک دروغ خوششان می آید و آن هم تعریف از جمالشان است.

19. سقراط حکیم گفته است: « اگر زنی با شوهرش هماهنگ باشد او را خوشبخت و اگر ناهماهنگ باشد  او را  فیلسوف می کند، پس در هر دو صورت باید ازدواج کرد».

 "با احترام به ساحت تمام زنان و مادران ایرانی"


[ دوشنبه 93/1/11 ] [ 4:29 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]

کم وزنی در اثر عوامل مختلفی بروز می کند از جمله: بی اشتهایی عصبی، زمینه ارثی، سرطان، بیماریهای عفونی، اختلالات دستگاه گوارش و فعالیت های جسمانی بیش از حد.

نکات مهم در درمان لاغری:برای شروع درمان لاغری قبل از هر چیز باید با یک پزشک مشاوره کرد. وضعیت هورمونی، امکان وجود افسردگی یا سایر بیماریها هم می توانند موجب کم وزنی شوند.

در درمان کم وزنی روشهای زیر توصیه می شود:

 مصرف مواد غذایی غنی از کالری و مواد مغذی، از جمله غذاهای پرچربی خصوصا" روغن های گیاهی ((که البته به تدریج به رژیم خود اضافه کنید))تعدادی از غذاهای پر انرژی عبارتند از: میوه های خشک و شیرین و خشکبار، موز، انگور، خرما، توت، گردو. همچنین نان، پنیر، عسل، سیب زمینی....

از مصرف نوشابه های گاز دار و یا سایر مواد مشابه که می تواند جانشین غذاهای پر انرژی مناسب شوند خودداری شود. ورزش کنید و بعد از ورزش آبمیوه های شیرین یا بستنی بخورید.در سبد غذاهای هفتگی خوردن ماکارونی و غذاهای پخته شده با سیب زمینی بگنجانید. عرق یونجه بخورید .یک روز در میان حمام کنید.

                            لاغر


[ یکشنبه 93/1/10 ] [ 7:2 عصر ] [ z.foroutan ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 212663